Po dlhom čakaní sme v sobotu 20.6. odštartovali aj súťažnú sezónu 2020 na Trenčianskom Ypsilóne. Na trati sme však napriek slušným výkonom výsledkovo zaostali za očakávaniami.
Podujatie s najdlhšou traťou kalendári slovenských dračích lodí nám už tradične pripravilo previerku vytrvalosti, techniky aj taktiky v závode na 2 x 4400 m. Okrem náročnej trate znepríjemnil posádkam súťažný deň aj vytrvalí dážď, ktorý padal takmer počas celého dňa.
Rozlosovanie rozjázd nám prisúdil nám dovtedy neznámu posádku Dunai Sárkányok Vác z Maďarska a trojicu posádok doplnila rezerva ŠK Dračej Légie 2012. Podľa všetkých predpokladov to vyzeralo, že minimálne finále B o celkové poradie na 4. až 6. by nám nemalo utiecť. K rovnakému výsledku smeroval aj priebeh samotnej tretej rozjazdy, v ktorej sme štartovali.
Od úvodných metrov sme šli do vedenia a rezerva 2012-ky začala strácať. Maďarskí súperi sa však ukázali ako takticky veľmi dobre pripravená posádka, keď s nami udržali kontakt na štarte sa skúsene sa usadili na vlne a šetrili tak sily na prípadné trháky a záver. Počas celej trate sme si s maďarskou posádkou striedavo nastupovali, ani jednej z lodí sa však nepodarilo svojho súpera zlomiť a posádky sa bok po boku pomaly blížili k cieľu. S pribúdajúcimi metrami sa stále viac taktizovalo a posádky sa pripravovali na rozhodujúci finiš. Taktická a pomalá jazda umožnila tretej lodi v poradí aby sa priblížila a tu sa začal rodiť naše sklamanie z neúspechu. V poslednej obrátke sme sa pokúsili naposledy utrhnúť maďarských súperov, k čomu bolo potrebné prejsť obrátku najtesnejšie ako bolo možné. Pri tomto manévri sme ale naneštastie trafili jednu z bójí, ktorá sa nešťastne odrazila na nesprávnu stranu lode. Nesprávny prejazd trate znamenal jediné, v cieli na nás bude čakať penalizácia. Z obrátky do cieľa ostávalo niečo vyše ako 300 metrov a museli sme ich prejsť čo najrýchlejšie. Pri dlhom šprinte do cieľovej rovinky sme tak minuli posledné sily a v posledných metroch nás prepádlovala maďarská posádka. Cieľom sme prešli napokon síce ako druhá loď v poradí, pridelená penalizácia nás však napokon posunula až na tretie miesto.
Cez obednú prestávku sme tak museli prehltnúť horkú pilulku a skoncentrovať sa aspoň na súboj o konečné 7. miesto. Útechou nám bola aspoň skutočnosť, že sme počas celej rozjazdy zvádzali vyrovnaný boj zo 6-násobnými zlatými medajlistami z majstrovstiev Európy 2019 v Seville, ktorí nám po dojazde zložili poklonu za napínavý závod. A z jazdy sme si napriek výsledkovému neúspechu odniesli cenné skúsenosti.
Do finálovej jazdy s označením “C” sme nastúpili s jasným cieľom. Potvrdiť papierové predpoklady na víťazstvo a získať aspoň 7. miesto, zároveň sme aspoň výsledným časom chceli ukázať že máme na viac ako finále C. Na štarte sme sa zoradili spolu s posádkami FRMDRK (ČR) a Nostradamus (SK) a od úvodných metrov sme sa pustili do rýchleho tempa, ktorým sme chceli čo najskôr utrhnúť súperov a nedovoliť tak podobnej dramatickej zápletke ako v rozjazde. V úvodných 400 metroch nám však úspešne sekundovala posádka Nostradamus, v niektorých momentoch bola dokonca vo vedení. Ako sa ukázalo naši súperi v úvodných metroch zo seba vydali všetky sily a pri prejazde pod mostom na ostrov už postupne začali strácať. Ostatné 4 kilometre sme tak súperili už len s ručičkou chronometra, ktorá neúprosne pridávala sekundu za sekundou. Cieľovú rovinku sme tentokrát preťali s pohodlným, približne 300 metrovým náskokom pred druhou loďou v poradí a výsledný čas napokon zaostal za najrýchlejším časom dňa len o niečo viac ako dve sekundy. Takýto výkon nám pomohol prekonať sklamanie z konečného 7. miesta a celkový dojem z prvého podujatia v sezóne tak napokon bol celkom pozitívny.