V sobotu 19. júna sa stretli posádky dračích lodí na úvodnom podujatí sezóny. Na posádky hneď na začiatok čakala trať z kategórie najťažších, najmä pre nás čo obľubujeme skôr šprinty, konkrétne Trenčiansky Ypsilón a 4 400 metrov dlhú trať ktorú bolo potrebné absolvovať hneď dvakrát. Nič menej v poslednom období sme sa podujali najazdiť čo najviac kilometrov vo vytrvaleckom tempe a táto snaha priniesla ovocie. Z Trenčianskeho Ypsilónu, ktorý okrem samotných zaujímavých pretekov priniesol aj súboje o titul Majstrov Slovenska dračích lodí na dlhé trate. Bohužiaľ hneď niekoľko posádok oznámilo neúčasť pre nedostatočnú prípravu, ktorú významne obmedzili protipandemické opatrenia. Na štarte sa teda v dvoch rozjazdách zoradilo spolu šesť posádok. To čo chýbalo na kvantite však doplnila kvalita. Trojicu domácich slovenských posádok, ktoré v posledných rokoch najčastejšie obsadzujú stupne víťazov, doplnila maďarská zostava Dunai Sákányok Vác a české Žiznivé sane, ktoré postavili na štart dokonca dve posádky.
Žreb nám do rozjazdy prisúdil Nostradamus a Žiznivé Sane. Postupový kľúč dával postupovú istotu iba víťazom rozjázd a to velilo k jasnej taktike: „Nenechať nič na náhodu už od štartu“. S týmto nastavením sme tak začali od úvodu diktovať tempo a už pri prejazde priestorom cieľa, asi 700 metrov po štarte, sme už jasne viedli s náskokom asi 5 dĺžok lode. Vysoké tempo sme po odpáraní súperov držali až po prvú obrátku, aby sme nedali priestor na odpoveď a definitívne sme tak zlomili ich odpor. V druhej polovici trate sme už s prehľadom udržiavali náskok a snažili sme sa pošetriť nejaké sily do poobedného finále. Obaja naši súperi však bojovali o čo najlepší čas a priestor na výrazné zvoľnenie tempa nám nemienili prenechať zadarmo, priami postup sme však pohodlne ustrážili.
Počasie bolo o poznanie krajšie ako v predchádzajúcom roku. Slnko a vysoká teplota je príjemná pre sledovanie športových podujatí, vytrvalostné preteky sú však v takomto prípade o poznanie náročnejšie. Vhod nám teda prišlo, že počas druhej rozjazdy sme už mohli regenerovať a sledovať snaženie našich súperov v blížiacom sa finále. Druhú rozjazdu najme vďaka jasnej taktickej vyspelosti ovládla maďarská posádka, ktorá sa utrhla dvojici ŠK Dračia Légia 2012 a Sane Žiznivé približne v polovici trate. Vďaka lepšiemu času pri porovnaní druhých miest v rozjazdách potom trojicu finalistov doplnila druhá z légií. Malé finále prinieslo súboj dvoch posádok jedného tímu z Uhreského Hradišťa a už jasného bronzového medailistu MSR. Tretie miesto napokon obsadil Nostradamus nie len na pomyselnom stupni víťazov majstrovského rebríčka ale i v malom finále a v konečnom poradí bral 6. miesto. Zemiakovú placku a konečné 5. miesto putovalo za karpaty pre Žiznivé Sane a ich dvojku Sane Žiznivé.
Na štarte veľkého finále bolo cítiť nervozitu. Akékoľvek poradie prvej trojice by nebolo prekvapujúce a o všetkom mali rozhodnúť detaily. Los nám oproti rozjazde pridelil pozíciu na vonkajšej strane pri nájazde do prvej obrátky, čo bola zrejme tá najmenej výhodnejšia pozícia. Neostávalo nič iné iba skúsiť opäť rýchli štart a utrhnúť súperov hneď na začiatku. Napriek tomu že sme boli v úvode finálovej jazdy vo vedení, súperov ktorí nám sadli na vlnu sa nám nepodarilo striasť. Aby sme nemrhali silami povolili sme z tempa a držali sme si líniu s našimi súpermi. Všetky tri lode tak dopádlovali k prevej obrátke bok po boku a až tu sa začali diať veci. Pádlovať na vonkajšej strane obrátky znamená nevýhodu a tak sme v obrátke zvoľnili a pokúsili sme sa dvojicu súperov podísť. Do vedenia sme sa týmto manévrom síce nedostali, pri výjazde sme vak boli ako prvý zrovnaný a pokúsili sme sa prekvapiť a využiť “vracáky” za piliermi mostov.
V pätách nám však bola 2012-ka ktorá sa dokázala udržať na vlne, čo nás nepríjemne brzdilo. Pri príjazde k ostrovu, asi 1,5 km pred cieľom, sa tak opäť spojili všetky tri lode. Po trháku sme potrebovali trochu sa nadýchnuť a práve tento moment využila posádka z Vácova a dostala sa do vedenia. V predposlednej obrátke sme sa k tomu ešte zrazili pádlami s 2012-kou a o víťazovi Trenčianskeho Ypsilonu tak bolo rozhodnuté. V stíhacej jazde sa nám Vácov už nepodarilo dobehnúť, ba čo viac v cieľovej rovinke sa 2012-ka stále snažila využiť jazdu na našej vlne. Toto však už nezvládol kormidelník v modrom drese, ktorý v priamej jazde spôsobil hneď tri kolízie, pričom naša posádka sa snažila uhýbať čím sa dostávala stále do horšej a horšej pozície. V cieli to napokon znamenalo, že síce tesne ale predsa sme dopádlovali na 3. mieste.
Po pádlach prišli ešte na radu pravidlá. S kolíziami na obrátkach pri hromadnom štarte sa počíta, i keď posádky by sa im mali vyhýbať a za úmyselné zrážky hrozia penalizácie. V prípade cieľového dojazdu sa však jednalo o priamu jazdu, naviac z našej strany bol jasný úmysel kontaktu sa vyhnúť a na druhej strane ku kontaktu došlo nie raz v priebehu asi 200 metrov. Hlavný rozhodca, ktorý bol prítomný na vode si nechal podať výklad kolíznej situácie od oboch kormidelníkov. Skôr ako však stihol vyniesť verdikt, športovo svoju chybu uznala celá posádka ŠK Dračia Légia 2012 a sama si tak navrhla udelenie penalizácie. Takémuto gestu Fair Play možno iba zatlieskať. Výsledkom teda bolo naše druhé miesto na Trenčianskom Ypsilóne a ako najrýchlejšej posádke zo Slovenska titul Majstrov Slovenska dračích lodí 2021 na dlhú trať. Umiestnenie nás teší, zároveň má však trochu trpkú príchuť, do ďalšieho ročníka nám však pridáva odhodlanie zabrať, zrýchliť a nedopustiť tak podobné situácie v posledných metroch.